روغن رازیانه

۷۰ بازديد

روغن رازیانه 

یکی از روغن های ضروری روغن رازیانه دکتر اویل است. این روغن طبیعت گرم و خشکی دارد. روغن رازیانه حاوی مقادیر زیادی پتاسیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6, ویتامین k، فولات، آهن، کلسیم، مس، روی و سلنیوم است. از این روغن برای خمیر دندان ها و نوشیدنی های غیر الکلی استفاده میشود.

خواص  روغن رازیانه دکتر اویل  دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که برای جوانسازی پوست موثر است و به رفع چین و چروک صورت کمک میکند. همچنین روغن رازیانه با کاهش چربی پوست موجب روشن تر شدن و سفید شدن پوست میشود.

از این روغن برای درمان آفتاب سوختگی میتوان استفاده کرد. البته ابتدا باید آنرا با یک روغن حامل رقیق کرد. مثل روغن نارگیل یا زیتون، تا از تابش مستقیم اشعه فرابنفش به پوست جلوگیری کند و به کاهش آفتاب سوختگی بیانجامد.

 روغن رازیانه دکتر اویل به خاطر خاصیت ضد عفونی کنندگی ای که دارد به درمان سریع زخم ها کمک میکند. همچنین این روغن خاصیت ضد قارچی دارد و به درمان قارچ موی سر و شوره سر کمک میکند.

استفاده ۱۲هفته ای روغن رازیانه رقیق شده با روغن حامل میتواند به از بین بردن موهای زائد کمک کند.
روغن رازیانه دکتر اویل موجب افزایش متابولیسم در بدن میشود و با افزایش چربی سوزی به لاغری کمک میکند. روغن رازیانه را با آب ترکیب کنید و میل کنید تا موجب کاهش اشتها شود. برای پاکسازی سموم از روده ها نیز این روغن موثر است.

روغن رازیانه

ترکیب این روغن با روغن زیتون موجب چاقی صورت میشود. میتوانید هر شب قبل از خواب مقداری از این ترکیب را بر روی پوست ماساژ دهید.

سایر خواص روغن رازیانه

روغن رازیانه دکتر اویل قابلیت شیر افزایی دارد. با افزایش هورمون استروژن موجب زیاد شدن شیر در مادران شیرده میشود.
همچنین به افزایش هورمون تستوسترون و افزایش میل جنسی در آقایان کمک میکند.

این روغن برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. زیرا حاوی آنتی اکسیدان و فلاونوئید است و به خاطر دارا بودن خواص ضد قارچی و ضد میکروبی موجب کاهش بیماری های عفونی میشود. همچنین برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی نیز موثر است.

برای بهبود مشکلات گوارشی و هضم مفید است. به بهبود علایم سندروم روده تحریک پذیر کمک میکند.

روغن رازیانه دکتر اویل را میتوان برای درمان یبوست نیز استفاده کرد. به این صورت که چند قطره از این روغن را در یک فنجان دمنوش نعناع ریخته و میل کنید. از این روغن به خاطر خواص ضد باکتریایی برای سلامت دهان و دندان نیز میتوان استفاده کرد و بوی بد دهان را از بین میبرد. همچنین یک ادرار آور طبیعی است و به پاکسازی کلیه ها کمک میکند.

 روغن رازیانه دکتر اویل برای درمان قاعدگی های نامنظم موثر است. چون به افزایش استروژن کمک میکند و خواص آرامش بخشی نیز دارد. دردهای دوران قاعدگی مثل کمردرد، سر درد را بهبود میدهد. همچنین به خاطر خاصیت آرامش بخشی ای که دارد برای درمان استرس، اضطراب و افسردگی مفید است.

استفاده خوراکی یا موضعی این روغن در دوران بارداری توصیه نمیشود زیرا موجب افزایش استروژن میشود و خطر سقط جنین را در پی دارد. همچنین کودکان و نوزادان نباید از این روغن استفاده کنند.

همچنین افرادی که دچار بیماری صرع هستند از روغن رازیانه استفاده نکنند زیرا باعث تشدید علایم صرع میشود. این روغن موجب آلرژی و حساسیت نیز میشود.

خواص عرق رازیانه

1-بهبود زخم ها

عرق رازیانه ترکیبات خاصی دارد که موجب خاصیت ضدعفونی کننده ی آن میشود. با توجه این خصوصیت، روغن رازیانه از عفونی شدن زخم ها جلوگیری میکند. همچنین از عفونی شدن بریدگی ها، بخصوص پس از عملهای جراحی، سزارین و دیگر زخم های جدی جلوگیری میکند.

2-بهبود اسپاسم

اسپاسم انقباض و گرفتگی غیرارادی و غیرطبیعی در دستگاه تنفس، روده، ماهیچه ها یا اعصاب هستند که موجب سرفه ی مداوم، سکسکه، درد حاد و… میشود. عرق رازیانه موجب آرامش اعصاب، عضلات، روده و سیستم تنفسی میشود و حملات اسپاسمودی را آرام میکند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.